onsdag den 29. september 2010

Frygt & Fordomme

En af de ting der ligger mig ret meget for hjerte, er situationen for de mange handlede og undertrykte kvinder hele verdenen over. Så derfor var det med ret stor begejstring at jeg i min morgen urban (red : den jeg læser på vej i toget til celebre gentofte) fandt en lille notits om at Reden i København holder åbenthus den 9. oktober i anledningen af deres nurenovering. Reden fungerer som værested for prostituerede kvinder i København. Det er et sikkert område hvor de kan lade en smule op igen i trygge omgivelser. Derudover har kvinderne der kommer i Reden adgang til kondomer, rene sprøjter og andre dagligdags fornødenhedder. Deres åbenthus arrangement er således en del af kampen mod mange af de fordomme som der måtte være om sådan et værested. Jeg kunne godt blive lidt betænkelig ved tanken om at man smører en nyfacade på hele møget, og bam! lige pludselig er det hele bare åh så hyggeligt. Forstander Anette Rixs kommentar omkring projektet nagler dog helt fast at det er gjort 100 % for kvinders tarv og ikke som en del af en skønhedskonkurrence. " Kvinder på gaden føler sig på ingen måde værdsat, de er udelukkende et stykkeværktøj i en brutal kamp om økonomisk indtjening. (..) Ved at gøre noget ved deres omgivelser viser man dem derigennem at de er noget værd.
-Bak op omkring projektet kom ind den 9 oktober og få en kop kaffe og aflivet nogle fordomme! Jeg tager selv derind med min gode ven Mads, så mere om besøget følger.Kærligst Louise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar